måndag 6 januari 2014

handikappad ?

Ibland kan jag fundera över om jag har något slags uttryckshandikapp; som igår när en släkting var på besök och jag berättade om hur jag på morgonen suttit och läst tidningen och att det plötsligt surrade  kring mitt vänstra öra. En fluga! I januari! Jag upptäckte sedan att jag hade en blomma som var full i flugor. Jag berättade bara det här så där i förbifarten. Hon stirrade på mig och sa´ med brysk och allvarlig min: -Inte gör väl det nå´nting!  Sen är jag trög i tanken också - för först ett par timmar efteråt började jag fundera över detta. Berättade jag det hela på ett sätt som om det var en katastrof, eftersom hon reagerade som hon gjorde. Dessutom kan jag ju fundera väldigt mycket och länge och älta över varför människor säger som de gör och varför de gör det o s v.  Av en god vän som hör till den rättframma sorten har jag fått höra att jag är väldigt tröttsam med mitt tjatande om vad människor har sagt och på vilket sätt de har gjort det. Jag så att säga "hänger upp mig"... Sen kan jag bli väldigt fundersam över en så´n grej som hände vid en middag med människor som känner mig och som jag känt längre - en av damerna vänder sig till en person bredvid sig och frågar om namnet på den där byn, som ligger där bredvid den andra byn och de funderar tillsammans och skiter totalt i att det är mina hemtrakter! Vaffö gör di på detta viset då ? Förmodligen har jag för mycket tid och för mycket energi som tar sig såna här funderingsuttryck... ?

Inga kommentarer: